Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky
ďalej len "VOP"
Tieto VOP spoločnosti Watt plus s. r. o., so sídlom Veľká okružná 17, Žilina 010 01, Slovenská republika, IČO 51729211, DIČ 2120766263, e-mail info@puffme.sk, telefónne číslo +421 948 484 859 (ďalej len "Predávajúci") upravujú v súlade s ustanovením § 1751 ods. 1 zákona č. 89/2012 Zb., občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov ("Občiansky zákonník") vzájomné práva a povinnosti medzi kupujúcim - spotrebiteľom (ďalej len "kupujúci"), a predávajúcim, vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy ("Zmluva") uzavretej prostredníctvom e-shopu na webových stránkach www.puffme.sk.
Všetky informácie o spracovaní Vašich osobných údajov sú obsiahnuté v Zásadách spracovania osobných údajov, ktoré nájdete tu.
Ustanovenia týchto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy. Zmluva a VOP sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Znenie VOP môžeme jednostranne meniť alebo dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas platnosti predchádzajúceho znenia VOP.
Komunikácia je primárne na diaľku. Preto aj pre našu Zmluvu platí, že sú použité prostriedky komunikácie na diaľku, ktoré umožňujú, aby sme sa dohodli bez súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a kupujúceho, a Zmluva je tak uzavretá diaľkovým spôsobom v prostredí e-shopu, a to prostredníctvom rozhrania webovej stránky (ďalej len "webové rozhranie e-shopu").
Ak niektorá časť Podmienok odporuje tomu, čo sme si spoločne schválili v rámci procesu Vášho nákupu na Našom e-shope, bude mať táto konkrétna dohoda pred VOP prednosť.
I. DEFINÍCIE POJMOV
-
Cena je finančná čiastka, ktorú budete platiť za tovar;
-
Cena za dopravu je finančná čiastka, ktorú budete platiť za doručenie tovaru, vrátane ceny za jeho zabalenie;
-
Celková cena je súčet Ceny a Ceny za dopravu;
-
DPH je daň z pridanej hodnoty podľa platných právnych predpisov;
-
Faktúra je daňový doklad vystavený v súlade so zákonom o dani z pridanej hodnoty na Celkovú cenu;
-
Objednávka je Váš neodvolateľný návrh na uzavretie Zmluvy o kúpe Tovaru s nami;
-
Užívateľský účet je účet zriadený na základe Vašich zadaných údajov, ktorý umožňuje uchovávanie zadaných údajov a uchovávanie histórie objednaného Tovaru a uzavretých Zmlúv;
-
Vy ste osoba nakupujúca na našom e-shope, právnymi predpismi označovaná ako kupujúci;
-
Tovar je všetko, čo môžete nakúpiť na e-shope.
II. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA A POUČENIA
-
Kúpa Tovaru je možná len cez webové rozhranie e-shopu.
-
Pri nákupe tovaru je Vaša povinnosť poskytnúť nám všetky informácie správne a pravdivo. Informácie, ktoré ste nám poskytli pri objednávke tovaru, budeme považovať za správne a pravdivé.
III. UZATVÁRANIE ZMLUVY
-
Zmluvu s nami je možné uzavrieť iba v slovenskom jazyku.
-
Zmluva je uzatváraná na diaľku prostredníctvom e-shopu, pričom náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku hradíte Vy. Tieto náklady sa však nijako nelíšia od základnej sadzby, ktorú hradíte za používanie týchto prostriedkov (teda najmä za prístup na internet), žiadne ďalšie náklady účtované Nami nad rámec Celkovej ceny teda nemusíte očakávať. Odoslaním Objednávky súhlasíte s tým, že využívame prostriedky komunikácie na diaľku.
-
Aby sme mohli uzavrieť Zmluvu, je potrebné, aby ste na e-shope vytvorili návrh Objednávky. Tento návrh musí obsahovať nasledujúce údaje:
a) Informácie o nakupovanom tovare (na e-shope označujete tovar, o ktorého kúpu máte záujem, tlačidlom „Pridať do košíka“);
b) Informácie o Cene, Cene za dopravu, spôsobe platby Celkovej ceny a požadovanom spôsobe doručenia tovaru; tieto informácie budú zadané v rámci tvorby návrhu Objednávky v rámci webového rozhrania e-shopu, pričom informácie o Cene, Cene za dopravu a Celkovej cene budú uvedené automaticky na základe Vašej voľby tovaru a spôsobu jeho doručenia;
c) Vaše identifikačné a kontaktné údaje, ktoré umožnia doručenie tovaru, najmä teda meno, priezvisko, doručovaciu adresu, telefónne číslo a e-mailovú adresu;
d) V prípade Zmluvy, na základe ktorej Vám budeme tovar dodávať pravidelne a opakovane, aj informáciu o tom, ako dlho Vám budeme Tovar dodávať.
-
Počas tvorby návrhu Objednávky môžete údaje meniť a kontrolovať až do jej vytvorenia. Po vykonaní kontroly kliknutím na tlačidlo „Objednať s povinnosťou platby“ objednávku vytvoríte. Pred kliknutím na toto tlačidlo musíte ešte potvrdiť svoje oboznámenie sa s týmito Podmienkami a súhlas s nimi, inak nebude možné Objednávku vytvoriť. Na potvrdenie a súhlas slúži zaškrtávacie políčko. Po kliknutí na tlačidlo „Objednať s povinnosťou platby“ budú všetky vyplnené informácie odoslané priamo nám.
-
Vašu Objednávku Vám potvrdíme automaticky vygenerovaným e-mailom na Vami uvedenú e-mailovú adresu v Objednávke. Súčasťou potvrdenia bude zhrnutie Objednávky a tieto Podmienky. Potvrdením Objednávky z našej strany dochádza k uzavretiu Zmluvy medzi Nami a Vami. Podmienky v znení účinnom ku dňu Objednávky tvoria neoddeliteľnú súčasť Zmluvy.
-
Môžu nastať prípady, kedy Vám nebudeme môcť Objednávku potvrdiť. To sa týka najmä situácií, keď Tovar nie je dostupný alebo keď objednáte viac kusov Tovaru, než je u Nás možné. Informáciu o maximálnom počte Tovaru Vám však vždy v rámci e-shopu predtým poskytneme a nemala by Vás teda prekvapiť. Ak nastane dôvod, pre ktorý nemôžeme Objednávku potvrdiť, budeme Vás kontaktovať a zašleme Vám ponuku na uzavretie Zmluvy v zmenenej podobe oproti Objednávke. Zmluva je uzavretá v momente, keď potvrdíte našu ponuku.
-
Ak bude v rámci e-shopu alebo v návrhu Objednávky uvedená zjavne nesprávna Cena, nie sme povinní dodať Vám Tovar za túto Cenu ani v prípade, keď ste obdržali potvrdenie Objednávky, čím došlo k uzavretiu Zmluvy. V takom prípade Vás bezodkladne kontaktujeme a zašleme Vám ponuku na uzavretie novej Zmluvy v upravenej podobe. Nová Zmluva je uzavretá v momente, keď potvrdíte našu ponuku. Ak našu ponuku nepotvrdíte ani do 3 dní od jej odoslania, máme právo od uzavretej Zmluvy odstúpiť. Zjavná chyba v Cene zahŕňa situácie, keď Cena nezodpovedá obvyklej cene u iných predajcov alebo ak číslica chýba alebo je nadbytočná.
-
V prípade uzavretia Zmluvy Vám vzniká záväzok zaplatiť Celkovú cenu.
-
Ak máte vytvorený Užívateľský účet, môžete vykonať Objednávku cez tento účet. Aj v tomto prípade však máte povinnosť skontrolovať správnosť, pravdivosť a úplnosť predvyplnených údajov. Proces tvorby Objednávky je rovnaký, ako keď nemáte Užívateľský účet. Výhodou je, že nemusíte opakovane vypisovať svoje identifikačné údaje.
-
V niektorých prípadoch umožňujeme využiť zľavu na nákup Tovaru. Na získanie zľavy je potrebné, aby ste v rámci návrhu Objednávky vyplnili údaje o zľave do určeného poľa. Ak tak urobíte, Tovar Vám bude poskytnutý so zľavou.
IV. PREVÁDZKOVÁ DOBA
- Objednávka cez e-shop obchodníka puffme.sk: 24 hodín denne, 7 dní v týždni.
- Zákaznícka podpora cez e-mail a telefón: v pracovné dni od 08:00 do 16:00.
V. UŽÍVATEĽSKÝ ÚČET
-
Na základe Vašej registrácie v rámci e-shopu môžete pristupovať do svojho Užívateľského účtu.
-
Pri registrácii Užívateľského účtu je Vaša povinnosť uviesť správne a pravdivo všetky zadávané údaje a v prípade ich zmeny ich aktualizovať.
-
Prístup do Užívateľského účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Tieto údaje musíte uchovávať v tajnosti a nesmiete ich poskytovať tretím osobám. V prípade zneužitia týchto údajov nenesieme žiadnu zodpovednosť.
-
Užívateľský účet je osobný a nemáte právo umožniť jeho využívanie tretím osobám.
-
Váš Užívateľský účet môžeme zrušiť, najmä ak ho viac než rok nevyužívate alebo ak porušíte svoje povinnosti podľa Zmluvy.
-
Užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, najmä z dôvodu údržby hardvérového a softvérového vybavenia.
VI. CENOVÉ A PLATOBNÉ PODMIENKY, VÝHRADA VLASTNÍCKEHO PRÁVA
-
Cena je vždy uvedená v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a samozrejme v Zmluve. V prípade rozporu medzi Cenou uvedenou pri Tovare v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky sa uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, ktorá bude vždy zhodná s cenou v Zmluve. V rámci návrhu Objednávky je tiež uvedená Cena za dopravu, prípadne podmienky, za ktorých je doprava zadarmo.
-
Celková cena je uvedená vrátane DPH a všetkých poplatkov stanovených zákonom.
-
Platbu Celkovej ceny budeme požadovať po uzavretí Zmluvy a pred odoslaním Tovaru. Úhradu Celkovej ceny môžete vykonať týmito spôsobmi:
a) Bankovým prevodom. Informácie pre vykonanie platby Vám zašleme v rámci potvrdenia Objednávky. Pri platbe bankovým prevodom je Celková cena splatná do 7 dní.
b) Kartou online. Platba prebieha cez platobnú bránu a podmienky platby sa riadia podmienkami tejto brány. Pri platbe kartou online je Celková cena splatná do 3 dní.
c) Dobierkou. V tomto prípade platíte pri doručení Tovaru. Pri platbe dobierkou je Celková cena splatná pri prevzatí Tovaru.
d) V hotovosti pri osobnom odbere. Hotovosťou možno platiť pri prevzatí Tovaru v Našej prevádzke. Pri platbe v hotovosti pri osobnom odbere je Celková cena splatná pri prevzatí Tovaru.
-
Faktúra bude vystavená elektronicky po úhrade Celkovej ceny a zaslaná na Vašu e-mailovú adresu. Faktúra bude tiež fyzicky priložená k Tovaru a dostupná v Užívateľskom účte.
-
Vlastnícke právo k Tovaru prechádza na Vás až po zaplatení Celkovej ceny a prevzatí Tovaru. Pri platbe bankovým prevodom je Celková cena zaplatená pripísaním na náš účet, v ostatných prípadoch je zaplatená okamihom vykonania platby.
VII. DORUČENIE TOVARU, PRECHOD RIZIKA ŠKODY NA TOVARE
- Tovar Vám bude doručený spôsobom podľa Vašej voľby, pričom si môžete vybrať z nasledujúcich možností:
a) Osobný odber na výdajných miestach Packeta
b) Doručenie na adresu kuriérom Packeta
-
Tovar je možné doručiť iba v rámci Slovenskej republiky.
-
Doba doručenia tovaru vždy závisí od jeho dostupnosti a zvoleného spôsobu doručenia a platby. Predpokladaná doba doručenia tovaru je obvykle do 2 pracovných dní. Doba uvedená na e-shope je iba orientačná a môže sa líšiť od skutočnej doby dodania. V prípade osobného odberu na prevádzke Vás vždy o možnosti vyzdvihnutia tovaru budeme informovať prostredníctvom e-mailu.
-
Po prevzatí tovaru od dopravcu je Vašou povinnosťou skontrolovať neporušenosť obalu tovaru a v prípade akýchkoľvek závad túto skutočnosť neodkladne oznámiť dopravcovi a nám. V prípade, že došlo k závade na obale, ktorá naznačuje neoprávnenú manipuláciu a vstup do zásielky, nie je Vašou povinnosťou tovar od dopravcu prevziať.
-
V prípade, že porušíte svoju povinnosť prevziať tovar, s výnimkou prípadov podľa čl. VI.4. Podmienok, nemá to za následok porušenie našej povinnosti Vám tovar doručiť. Zároveň to, že tovar neprevezmete, nie je odstúpením od zmluvy medzi nami a Vami. Nám však v takom prípade vzniká právo od zmluvy odstúpiť z dôvodu Vášho podstatného porušenia zmluvy. Ak sa rozhodneme tohto práva využiť, je odstúpenie účinné v deň, keď Vám toto odstúpenie doručíme. Odstúpenie od zmluvy nemá vplyv na nárok na úhradu ceny za dopravu, prípadne na nárok na náhradu škody, ak vznikla.
-
Ak je z dôvodov vzniknutých na Vašej strane tovar doručovaný opakovane alebo iným spôsobom, než bolo v zmluve dohodnuté, je Vašou povinnosťou nahradiť nám náklady s týmto opakovaným doručením spojené. Platobné údaje pre zaplatenie týchto nákladov Vám zašleme na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v zmluve a sú splatné do 14 dní od doručenia e-mailu.
-
Nebezpečenstvo škody na tovare na Vás prechádza v okamihu, keď ho prevezmete. V prípade, že tovar neprevezmete, s výnimkou prípadov podľa čl. VI.4 Podmienok, na Vás nebezpečenstvo škody na tovare prechádza v okamihu, keď ste mali možnosť ho prevziať, ale z dôvodov na Vašej strane k prevzatiu nedošlo. Prechod nebezpečenstva škody na tovare pre Vás znamená, že od tohto okamihu nesiete všetky dôsledky spojené so stratou, zničením, poškodením či akýmkoľvek znehodnotením tovaru.
-
V prípade, že tovar nebol v e-shope uvedený ako skladom a bola uvedená orientačná doba dostupnosti, Vás vždy budeme informovať v prípade:
a) mimoriadneho výpadku výroby tovaru, pričom Vám vždy oznámime novú očakávanú dobu dostupnosti alebo informácie o tom, že nebude možné tovar dodať;
b) oneskorenia s dodaním tovaru od nášho dodávateľa, pričom Vám vždy oznámime novú očakávanú dobu dodania.
- V prípade, že nebudeme schopní Vám tovar dodať ani do 30 dní od uplynutia doby doručenia tovaru uvedenej v potvrdení objednávky, a to z akéhokoľvek dôvodu, sme my aj vy oprávnení od zmluvy odstúpiť.
VIII. PRÁVA Z VADNÉHO PLNENIA
- Zaručujeme, že v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare podľa čl. VI.7 Podmienok je tovar bez vád, najmä že:
a) má vlastnosti, ktoré sme si s Vami dohodli, a ak neboli výslovne dohodnuté, potom také, ktoré sme u popisu tovaru uviedli, prípadne také, ktoré je možné vzhľadom na povahu tovaru očakávať;
b) je vhodný na účely, ktoré sme uviedli alebo na účely, ktoré sú pre tento typ tovaru obvyklé;
c) zodpovedá kvalite alebo prevedeniu dohodnutého vzorku, ak bola kvalita alebo prevedenie stanovená podľa vzorku;
d) je v primeranom množstve a hmotnosti;
e) spĺňa požiadavky, ktoré naň kladú právne predpisy;
f) nie je zaťažený právami tretích strán.
-
Práva a povinnosti týkajúce sa práv z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanoveniami § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 Občianskeho zákonníka a zákonom č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov).
-
V prípade, že bude mať tovar vadu, teda najmä ak nebude splnená niektorá z podmienok podľa čl. VII.1, môžete nám túto vadu oznámiť a uplatniť práva z vadného plnenia (teda tovar reklamovať) zaslaním e-mailu alebo listu na naše adresy uvedené v našich identifikačných údajoch. Pre reklamáciu môžete využiť aj vzorový formulár poskytovaný z našej strany, ktorý nájdete v Reklamačnom poriadku. Pri uplatnení práva z vadného plnenia je potrebné zvoliť, ako chcete vadu vyriešiť, pričom túto voľbu nemôžete následne, s výnimkou prípadov podľa čl. 7.4, bez nášho súhlasu zmeniť. Reklamáciu vyriešime v súlade s Vašim uplatneným právom z vadného plnenia. V prípade, že si nezvolíte riešenie vady, máte práva uvedené v čl. 7.5 aj v situáciách, kedy vadné plnenie bolo podstatným porušením zmluvy.
-
Ak je vadné plnenie podstatným porušením zmluvy, máte nasledujúce práva:
a) na odstránenie vady dodaním nového tovaru bez vady
b) na primeranú zľavu z ceny;
c) na odstúpenie od zmluvy.
V prípade, že zvolíte vyriešenie podľa bodov a) alebo b) a my vadu takto neodstránime v primeranej lehote, ktorú sme uviedli, alebo Vám oznámime, že týmto spôsobom vadu neodstránime vôbec, máte práva podľa bodov c) a d), aj keď ste ich v rámci reklamácie pôvodne nepožadovali. Zároveň, ak si zvolíte odstránenie vady opravou tovaru a my zistíme, že je vada neopraviteľná, oznámime Vám to a môžete si zvoliť iný spôsob odstránenia vady.
- Ak je vadné plnenie nepodstatným porušením zmluvy, máte nasledujúce práva:
a) na odstránenie vady dodaním nového tovaru bez vady, alebo dodaním chýbajúcej časti tovaru;
b) na odstránenie vady opravou tovaru;
c) na primeranú zľavu z ceny.
Ak však vadu neodstránime včas alebo odmietneme vadu odstrániť, vzniká Vám právo od zmluvy odstúpiť. Odstúpiť môžete aj v prípade, kedy nemôžete tovar riadne užívať pre opakovaný výskyt vád po oprave tovaru alebo pri väčšom počte vád tovaru.
- V prípade podstatného i nepodstatného porušenia nemôžete odstúpiť od zmluvy, ani požadovať dodanie novej veci, ak nemôžete vrátiť tovar v stave, v akom ste ho obdržali. To ale neplatí v nasledujúcich prípadoch:
a) došlo k zmene stavu tovaru v dôsledku prehliadky za účelom zistenia vady;
b) tovar bol použitý ešte pred objavením vady;
c) nemožnosť vrátenia tovaru v nezmenenom stave nebola spôsobená Vaším konaním alebo Vaším opomenutím;
d) došlo z Vašej strany pred objavením vady k predaju, spotrebovaniu alebo pozmeneniu tovaru pri obvyklom použití; ak k tomu však došlo len čiastočne, je Vašou povinnosťou tú časť tovaru, ktorú vrátiť možno, a v takom prípade Vám nebude vrátená časť ceny zodpovedajúca Vášmu užitiu časti tovaru.
-
Do 3 dní od prijatia reklamácie poštou Vám na e-mailovú adresu potvrdíme, že sme reklamáciu obdržali, kedy sme ju obdržali a predpokladanú dobu trvania vybavenia reklamácie. Reklamáciu vybavíme bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 dní od jej prijatia. Lehota môže byť po našej vzájomnej dohode predĺžená. Ak lehota uplynie, môžete odstúpiť od zmluvy.
-
O vybavení reklamácie Vás budeme informovať e-mailom. Ak je reklamácia oprávnená, náleží Vám náhrada účelne vynaložených nákladov. Tieto náklady ste povinní preukázať, napr. účtenkami alebo potvrdeniami o cene za dopravu. V prípade, že došlo k odstráneniu vady dodaním nového tovaru, je Vašou povinnosťou nám pôvodný tovar vrátiť, náklady na toto vrátenie však hradíme my.
-
V prípade, že ste podnikateľom, je Vašou povinnosťou oznámiť a vytknúť vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo ste ju mohli zistiť, najneskôr však do troch dní od prevzatia tovaru.
-
V prípade, že ste spotrebiteľ, máte právo uplatniť práva z vadného plnenia u vady, ktorá sa vyskytne u spotrebného tovaru v lehote 24 mesiacov od prevzatia tovaru.
-
Ustanovenia ohľadom práva z vád sa nepoužijú v prípade:
a) Tovaru, ktorý je predávaný za nižšiu cenu, na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá;
b) opotrebovania tovaru spôsobeného jeho obvyklým používaním;
c) použitý tovar na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebovania, ktoré tovar mal, keď ste ho prevzali;
d) keď to vyplýva z povahy tovaru.
IX. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
-
K odstúpeniu od Zmluvy, teda k ukončeniu zmluvného vzťahu medzi Nami a Vami od jeho začiatku, môže dôjsť z dôvodov a spôsobmi uvedenými v tomto článku, prípadne v ďalších ustanoveniach Podmienok, v ktorých je možnosť odstúpenia výslovne uvedená.
-
V prípade, že ste spotrebiteľ, teda osoba kupujúca Tovar mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti, máte v súlade s ustanovením §1829 občianskeho zákonníka právo odstúpiť od Zmluvy bez udania dôvodu v lehote 14 dní odo dňa doručenia Tovaru. V prípade, že sme uzavreli Zmluvu, ktorej predmetom je niekoľko druhov Tovaru alebo dodanie niekoľkých častí Tovaru, začína táto lehota plynúť až dňom dodania poslednej časti Tovaru, a v prípade, že sme uzavreli Zmluvu, na základe ktorej Vám budeme Tovar dodávať pravidelne a opakovane, začína plynúť dňom dodania prvej dodávky. Od Zmluvy môžete odstúpiť akýmkoľvek preukázateľným spôsobom (najmä zaslaním e-mailu alebo listu na Naše adresy uvedené v Našich identifikačných údajoch). Pre odstúpenie môžete využiť aj vzorový formulár, ktorý nájdete v Reklamačnom poriadku.
-
Ani ako spotrebiteľ však nemôžete od Zmluvy odstúpiť v prípadoch, keď je predmetom Zmluvy:
a) Tovar, ktorého Cena závisí na výkyvoch finančného trhu nezávislých na Našej vôli a môže k nim dôjsť počas lehoty na odstúpenie od Zmluvy;
b) dodanie alkoholických nápojov, ktoré môžu byť dodané až po uplynutí tridsiatich dní a ich Cena závisí na výkyvoch finančného trhu nezávislých na Našej vôli;
c) Tovar, ktorý bol upravený podľa Vašich prianí alebo pre Vašu osobu;
d) Tovar, ktorý podlieha rýchlej skaze a Tovar, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným;
e) Tovar v uzavretom obale, ktorý bol z obalu vyňatý a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť;
f) dodávka zvukovej alebo obrazovej nahrávky alebo počítačového programu, ak došlo k porušeniu pôvodného obalu;
g) dodávka novín, periodík alebo časopisov;
h) dodanie digitálneho obsahu, ak nebol dodaný na hmotnom nosiči a bol dodaný s Vaším predchádzajúcim výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy a My sme Vám oznámili, že nemáte právo na odstúpenie od Zmluvy.
-
Lehota na odstúpenie podľa čl. VIII.2 Podmienok sa považuje za zachovanú, ak Nám v jej priebehu odošlete oznámenie, že od Zmluvy odstupujete.
-
V prípade odstúpenia od Zmluvy Vám bude Cena vrátená do 14 dní odo dňa účinnosti odstúpenia na účet, z ktorého bola pripísaná, prípadne na účet zvolený odstúpením od Zmluvy. Čiastka však nebude vrátená skôr, než Nám Tovar vrátite alebo než preukážete, že došlo k jeho zaslaniu späť Nám. Tovar Nám prosím vracajte čistý, ak je to možné, vrátane originálneho obalu.
-
V prípade odstúpenia od Zmluvy podľa čl. VIII.2 Podmienok ste povinní Nám Tovar zaslať do 14 dní od odstúpenia a nesiete náklady spojené s vrátením tovaru k Nám. Vy máte naopak nárok na to, aby sme Vám vrátili Cenu za dopravu, avšak iba vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania Tovaru, ktorý sme pre dodanie Tovaru ponúkali. V prípade odstúpenia z dôvodu, že My porušíme uzavretú Zmluvu, hradíme aj náklady spojené s vrátením tovaru k Nám, opäť však iba do výšky Ceny za dopravu zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania Tovaru, ktorý sme pri dodaní Tovaru ponúkali.
-
Zodpovedáte Nám za škodu v prípadoch, keď bude Tovar poškodený v dôsledku Vášho zaobchádzania s ním inak, než je nevyhnutné s ním zaobchádzať s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti. Spôsobenú škodu Vám v takom prípade vyúčtujeme potom, čo Nám Tovar bude vrátený a splatnosť vyúčtovanej sumy je 14 dní. V prípade, že sme Vám ešte nevrátili Cenu, sme oprávnení pohľadávku z titulu nákladov započítať na Vašu pohľadávku na vrátenie Ceny.
-
My sme oprávnení odstúpiť od Zmluvy kedykoľvek pred tým, než Vám dodáme Tovar, ak existujú objektívne dôvody, prečo nie je možné Tovar dodať (najmä dôvody na strane tretích osôb alebo dôvody spočívajúce v povaha Tovaru), a to aj pred uplynutím doby uvedenej v čl. VI.9. Podmienok. Môžeme tiež od Zmluvy odstúpiť, ak je zjavné, že ste uviedli v Objednávke úmyselne nesprávne informácie. V prípade, že nakupujete tovar v rámci svojej podnikateľskej činnosti, teda ako podnikateľ, sme oprávnení od Zmluvy odstúpiť kedykoľvek, aj bez udania dôvodu.
X. RIEŠENIE SPOROV SO SPOTREBITEĽMI
-
Nie sme viazaní žiadnymi etickými kódexmi správania v zmysle ustanovenia § 1826 odst. 1 písm. e) Občianskeho zákonníka.
-
Zabezpečujeme vybavovanie sťažností spotrebiteľov prostredníctvom elektronickej adresy info@puffme.sk. Informáciu o vybavení sťažnosti zašleme na elektronickú adresu kupujúceho.
-
Na mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov zo Zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava - mestská časť Ružinov, internetová adresa: http://www.soi.sk. Platformu na riešenie sporov on-line nachádzajúcu sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri riešení sporov medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý je spotrebiteľom, z kúpnej zmluvy uzavretej elektronickými prostriedkami.
-
Kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013, o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenia o riešení spotrebiteľských sporov on-line) je Európske spotrebiteľské centrum v Slovenskej republike, so sídlom Mlynské nivy 44/A, 827 15 Bratislava, Ministerstvo hospodárstva SR, internetová adresa: https://esc-sr.sk/.
XI. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
-
Ak náš a Váš právny vzťah obsahuje medzinárodný prvok (teda napríklad budeme posielať tovar mimo územia Slovenskej republiky), bude sa vzťah vždy riadiť právom Slovenskej republiky. Ak ste však spotrebiteľmi, týmto ujednaním nie sú dotknuté Vaše práva plynúce z právnych predpisov.
-
Všetku písomnú korešpondenciu si s Vami budeme doručovať elektronickou poštou. Naša e-mailová adresa je uvedená v Našich identifikačných údajoch. My budeme doručovať korešpondenciu na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Zmluve, v Užívateľskom účte alebo cez ktorú ste nás kontaktovali.
-
Zmluvu je možné meniť iba na základe našej písomnej dohody. My sme však oprávnení zmeniť a doplniť tieto Podmienky, táto zmena sa však nedotkne už uzavretých Zmlúv, ale iba Zmlúv, ktoré budú uzavreté po účinnosti tejto zmeny. O zmene Vás však budeme informovať iba v prípade, že máte vytvorený Užívateľský účet (aby ste túto informáciu mali v prípade, že budete objednávať nový Tovar, zmena však nezakladá právo výpovede, keďže nemáme uzavretú Zmluvu, ktorú by bolo možné vypovedať), alebo Vám na základe Zmluvy máme dodávať Tovar pravidelne a opakovane. Informácie o zmene Vám zašleme na Vašu e-mailovú adresu najmenej 14 dní pred účinnosťou tejto zmeny. Ak od Vás do 14 dní od zaslania informácie o zmene neobdržíme výpoveď uzavretej Zmluvy na pravidelné a opakované dodávky Tovaru, stávajú sa nové podmienky súčasťou našej Zmluvy a uplatnia sa na ďalšiu dodávku Tovaru nasledujúcu po účinnosti zmeny. Výpovedná doba v prípade, že výpoveď podáte, činí 2 mesiace.
-
V prípade vyššej moci alebo udalostí, ktoré nemožno predvídať (prírodné katastrofy, pandémia, prevádzkové poruchy, výpadky subdodávateľov a pod.), nenesieme zodpovednosť za škodu spôsobenú v dôsledku alebo súvislosti s prípadmi vyššej moci, a ak stav vyššej moci trvá dlhšie ako 10 dní, máme My aj Vy právo od Zmluvy odstúpiť.
-
Prílohou Podmienok je vzorový formulár pre reklamáciu a vzorový formulár pre odstúpenie od Zmluvy.
-
Zmluva vrátane Podmienok je archivovaná v elektronickej podobe u Nás, ale nie je Vám prístupná. Vždy však tieto Podmienky a potvrdenie Objednávky so zhrnutím Objednávky obdržíte e-mailom a budete teda mať vždy prístup k Zmluve aj bez Našej súčinnosti. Odporúčame vždy potvrdenie Objednávky a Podmienky uložiť.
-
Tieto Podmienky nadobúdajú účinnosť 1.2.2025